🌠 مرآت ذات 🌠

نشر آثار حضرت علامه مروجی سبزواری شاگرد برجسته ی شیخ علی پهلوانی

🌠 مرآت ذات 🌠

نشر آثار حضرت علامه مروجی سبزواری شاگرد برجسته ی شیخ علی پهلوانی

🌠 مرآت ذات 🌠

💠 بسم رب فاطمة 💠
****************
نشر آثار حضرت علامه ذوالفنون
آیت الحق
شیخ عبد الحمید مروجی سبزواری
شاگرد برجسته ی شیخ علی پهلوانی رحمة الله علیه
_____________________
به دست باد سپردم عنان راحله را
بدان امید که یابم نشان قافله را
وصال مجلس دریادلان میسر نیست
مگر به باره ی خون طی کنیم فاصله را
______________________
در حال حاضر این وبلاگ با هیچ کانالی در پیام رسانها در ارتباط نمی باشد.

طبقه بندی موضوعی

بسم الله خیر الأسماء

****************

حضرت استاد، شیخ حمید رضا مروجی سبزواری در سال ۱۳۴۱ در سبزوار متولد شد و در دو سالگی پدرش را از دست داد و تکفّل او و برادر کوچکترش و مادرشان را جدّ مادری اش که از ملّاکین بزرگ سبزوار بود به عهده گرفت.

__________________________
خانواده ی پدری او خانواده ای روحانی و زاهد بودند و پدربزرگش، مرحوم حاج شیخ حسین مروجی عمرش را در کشورهای آسیایی به جهت تبلیغ دین مبین اسلام گذرانده، و از آنجا که بسیار متمایل به تفکّرات سیّد جمال الدّین اسد آبادی بود، برای ایجاد وحدت در بین ملتهای اسلامی، در طیّ مسافرتهای بسیاری که به کشورهای اسلامی نمود، تلاشهای بسیاری نموده و در این راه به مصائب شدیدی هم دچار شد. ازجمله چندین بار حبس و تبعید از طرف دولتِین بریتانیا و فرانسه، و سه بار ترور در هند، الجزایر و افغانستان که مرتبه ی اخیر با اصابت ۵ تیر به وی مدت ۶ ماه در افغانستان، در منزل بانویی ایرانی و سبزواری مقیم افغانستان بستری شد و آن بانو از وی پرستاری نمود تا بهبود یافته و به ایران بازگشت. همسر وی که مادر بزرگِ پدریِ استاد است، دختر مرحوم حاج سید علی خلیلی مجتهد است که نسل اندر نسل از علمای بزرگ سبزوار بوده و تنها خاندان سیّد در سبزوار است که نَسَب آنها به جناب محمد حنفیه فرزند والا مقدار حضرت امیرالمومنین علی(علیه السلام) می باشد، میرسد.
و لذا شیخ ما همیشه می گفت که من از دو جهت با حضرت فاطمه زهرا (س) محرم هستم. یکی از جهت مادر خودم که از سادات حسینی هستند و دیگر از جهت مادرِ پدرم که به جناب محمد حنفیه منتهی می شوند.
خاندان مادری ایشان از تجّار و ملّاکین بزرگ سبزوار بوده و جدّ مادری وی، مرحوم حاج محمود حقیران، ملک التجّار سبزوار بود و دامنه تجارتش تا روسیه ی تزار نیز کشیده شده بود.

________________________
شیخنا الاستاد در سال ۱۳۵۹ بعد از اخذ دیپلم در سبزوار نزد مرحوم حاج شیخ حسن مهرآبادی ادبیات عرب را آموخت (گذشته از اینکه بر ادبیات فارسی، فارسی پهلوی و اَوِستایی نیز آگاهی بسیار داشت بطوری که بارها می گفت: بسیاری از دکترهای ادبیات فارسی به اندازه ی من تسلط بر فارسی پهلوی و اوستایی ندارند. او حتی رومئو و ژولیت شکسپیر را نیز از همان زبان انگلیسی باستانی که شکسپیر بدان زبان آثارش را نگاشته، خوانده بود).
استاد در سال ۱۳۶۰ از سبزوار به تهران رفته و در حوزه ی علمیه ی چیذر به مدت یک سال مشغول به تحصیل شد و در سال ۱۳۶۱ به قم مهاجرت نمود و رحل اقامت را در آن دیار افکند.

____________________
استاد می گفت: "در بدو ورودم به قم به حرم حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) رفتم و گفتم بی بی جان! تو مرا در درگاه خودت نگاه دار و نگذار از حوزه بیرون رفته و وارد دانشگاه شوم، یا جذب مناصب دولتی و پشت میز نشینی شوم، و بصورت یک روحانی ساده و سنّتی بمانم، من هم با هر گونه فقر و محرومیت می سازم و بر خلاف بسیاری از روحانیون که به قم می روند و دیگر به زادگاه خویش بر نمی گردند، امّا من به سبزوار برگردم و علم توحید را در آن شهر اشاعه دهم و با آنکه می دانم پا گذاشتنِ در وادی علم توحید بسیار مشکل و اشاعه ی آن در میان مردم بسیار مشکل تر و با مصائب بسیاری همراه است امّا همه را به جان و دل می خرم".
شیخ ما همیشه می گفت: تنها عشق من در همه ی عمرم معرفت توحید بود و بس، و تنها معشوق من معرفت بود و این معشوق را در آغوش هر که می یافتم عاشق او نیز می شدم.
حضرت استاد در قم فقه و اصول را در محضر آیات عظام حاج شیخ جواد تبریزی، و حاج شیخ حسین وحید که از بزرگترین شاگردان حضرت خاتم الفقهاء والاصولیین حضرت آیت الله العظمی آقای سید ابوالقاسم خوئی بودند (رضوان الله تَعالی و رَحمَتُهُ الواسِعَه و غُفران الله الشّامِلَه عَلَیهِم اجمَعین) تا به مرتبه اجتهاد پیش رفت و تا زمانی هم که جلسات استاد دایر بود هر شب بعد از نماز مغرب و عشا حدود بیست دقیقه برای نماز گزاران که اکثر آنها را شاگردانش تشکیل می دادند، بر مبنای متن عروةالوثقی، فقه استدلالی می گفت و همواره می گفت: می خواهم شاگردانم در سه جهت اعتقادات ، اخلاق و فقه کامل شوند و ذهن آنها در هر سه مورد‌ استدلالی شود، بر خلاف دَأْب ائمه ی جماعات که معمولاً بعد از نماز چند مسئله ای برای نماز گزاران از روی رساله می خوانند.

نظرات  (۹۹)

۲۲ آبان ۹۷ ، ۱۱:۱۴ هوشنگ روجایی
سلام        از مطالب ارزشمندی که در این وبلاگ  قرار دادید سپاسگذارم  .                                                        
          بسمه تعالی
سلام علیکم
اگرزحمتی نیست نزدیکترین راه ارتباط باآثارمکتوب وسخنرانیهای ایشان رابفرمایید.آیا استاد درتهران جلسات دارند؟    باتشکر
پاسخ:
سلام علیکم و رحمة الله
نزدیکترین راه دسترسی ب آثار حضرت علامه، کانالهایی است ک در تلگرام مشغول فعالیت اند.

ایشان فعلا هیچگونه جلسات عمومی و خصوصی ندارند.
برای سلامتی ایشان هم دعا بفرمایید.
سلام
من چند وقتی هست که با کانال مروج سبزواری و شمس والشموس از سخرانیها و بیانات استاد آشنا شدم واقعا ایشون تبحر زیادی تو سخرانی دارن و علمشون فو ق العادس تو مباحث دینی و اصولی و فقهی و.... حیف که ایشون تو تهران جلسه ندارن از زمان آشنایی روح تشنه من کمی سیراب میشه از شنیدن سخرانی های ایشون و فایل هارو همرو دانلود میکنم بحثهایی در مورد معاد محبت مثنوی معنوی حافظ و معراج و انسان شناسی و... عالی عالی خیلی از نظر اخلاقی و خودشناسی عقب هستم کاش میشد از این زندگی مادی جدا شد و تو این راه قرار میگرفتیم لزوم استاد لازم که امثال ایشون خیلی کم هسنن امیدوارم سالم سلامت باشن مارهم دعا کنن که کمی به خودمون بیاییم و تنبلی و کاهلی رو کنار بزاریم و تو تین را جهد و کوشش کنیم. درپایان باید بگم دلم کمی آروم میشه از حرفهای ایشون البته میسوزه و درد دارم ولی کمی تسکین ممنونم استاد خدا نگهدارتون باشه
پاسخ:
سلام و درود بر شما
الحمدلله
با سلام لطفا کتابهای استاد رو در زمینه معرفت توحیدی ومعرفت امام معرفی کنید
پاسخ:
سلام بزرگوار
از استاد تنها کتابی ک فعلا چاپ شده و موجود می باشد کتاب اسرار حج می باشد.
با سلام و عرض ادب
چطور میشه علامه رو حضورا ملاقات کرد؟ایا امکان سوال از شاکردان استاد بصورت مجازی هست .با تشکر 
پاسخ:
سلام و درود خدمت شما دوست عزیز
فعلا امکان ملاقات علامه وجود ندارد. تا إن شاء الله ب حول و قوه ی الهی موانع برطرف گردند؛ متعاقباً اعلام خواهد شد.

شما هرگونه سوالی داشتید همینجا می توانید بپرسید یا ب ادمینهای کانالهای تلگرام و ایتا مراجعه فرمایید.
۱۴ تیر ۹۸ ، ۱۳:۱۱ مهدی عزیزی
سلام کتاب اسرارحج چطورتهیه کنیم واقعا عالی خدایا یکی پیدامیشه ازتوبگه اونم نمیزارن حرف بزنه
پاسخ:
سلام
این کتاب فعلاً تجدید چاپ نشده متأسفانه.
دعا بفرمایید إن شاء الله موانع مرتفع گردند و بتوانیم از محضر شریف حضرت علامه بهره ببریم.
سلام چطوری ان اژدرهای خفته نفس را بیابیم تاسرکوب کنیم
پاسخ:
سلام
با توجه و دقت در نفس. با آگاهی از جلوات نفس می تونید ب رذایل نفس آگاهی پیدا کنید. 
بایستی خطرهایی ک رهزن نفس هست رو بشناسید تا اگر ب سراغتون اومد بتونید شناسایی کنید.
بعبارتی بایستی معرفت نفس پیدا کنید.
۱۷ شهریور ۹۸ ، ۱۷:۵۷ آیت الله تقدسی

بسمه تعالی

با سلام و احترام، لطفا نظر ایشون را راجع به رهبر انقلاب بفرمائید.

متشکرم

پاسخ:
سلام و احترام خدمت شما بزرگوار
اولیای الهی نور واحدند، تضاد و تقابلی با یکدیگر ندارند.
حضرت علامه مروجی احترام خاصی به رهبر عزیرمان قائلند ( اگر منظورتان حضرت آیت الله خامنه ای مدّ ظله العالی است) .
در مورد حضرت امام خمینی رحمة الله علیه هم که احتمالا یکی از دستنوشته های علامه را مطالعه فرموده اید که با چه عظمتی از حضرت امام یاد کرده اند.

سلام خیلی ممنون ازاراءه مطالب خوب استاد که دراختیارعموم گذاشتید

لطف بحث فصوص حکم ایشان واسرارکربلا رادراین سایت وتلگرام دراختیارعلاقه مندان قراردهیدممنون

پاسخ:
سلام
ممنون از حسن عنایت و توجه شما.
فصوص الحکم ایشان هنوز دست ما نرسیده.
اسرار کربلا با عنوان شرح زبدة الاسرار هم در کانالهای تلگرام هم در ایتا بارگزاری شده است.
۱۰ آبان ۹۸ ، ۰۹:۰۵ محمد رضا زارعی

"بسمه تعالی

با سلام و احترام، لطفا نظر ایشون را راجع به رهبر انقلاب بفرمائید.

متشکرم"

 

 

دوست گرامی که نظر فوق را مندرج فرمودید و البته به جا هم بود ، باری از زوایه دیگر به قضیه نگاه کنید و بپرسید دیدگاه رهبر انقلاب نسبت به مبانی عرفانی علامه چیست؟

اگر مباحث مرتبط به سلسله شوشتریه را در همین تارنما دنبال کنید می بینید که مکنونات عرفانی علامه مروجی به امثال عارفان واصل کربلایی، همدانی و قاضی ، طباطبایی می رسد که در این باره رهبر انقلاب نظر راسخی دازند: 

"بنده هیچ دشمنی و مخالفتی با عرفان نظری ندارم. گفته میشود: «الانسان عدوّ لما جهله». بنده هیچ ورودی در عرفان نظری ندارم، اما هیچ عداوتی هم ندارم؛ منتها اعتقادم این است که ما نباید عرفان را به معنای الفاظ و تعبیرات و فرمولهای ذهنی مثل بقیه‌ی علوم ببینیم. عرفان، همان مرحوم قاضی است؛ مرحوم ملا حسینقلی همدانی است؛ مرحوم سید احمد کربلائی است؛ عرفان واقعی اینهاست. مرحوم آقای طباطبائی خودش فیلسوف بود، اهل فلسفه بود، بلاشک در عرفان هم وارد بود؛ منتها آنچه که در عرفان از ایشان معهود است، عرفان عملی است؛ یعنی سلوک، دستور، تربیت شاگرد؛ شاگرد به معنای سالک. عرفان نظری باید به سلوک بینجامد" .۱۳۹۱/۱۱/۲۳

بیانات در دیدار اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی

از بیانات فوق وضعیت عرفانی علامه و اساتید ما سبقشان واضح و مبرهن است و جای شک و شبهه باقی نمی ماند. فی الجمله عارف واصل همدانی نیز شاگر علامه شوتری بوده اند و در عرفان ایشان را نمی توان مخدوش دانست

 

موید و منصور باشید

 

۱۰ آبان ۹۸ ، ۱۰:۵۹ محمد رضا زارعی

البته هنوز درباره نسبت ایشان با علامه طباطبایی از طریق آیت الله سعادت پرور بنده تردید جدی دارم ؟ 

در میان اقوال گشتم در باب شخصیت آیت الله پهلوانی از منظر رهبر انقلاب مطالبی یافتم اما متاسفانه آن سخرانی ها بریده بود و کامل نبود نمی خواهد شک مغرضانه ایجاد کنم این شک برای خودم هست هنوز حتی از رهبر انقلاب مطلب واثقی در تایید شخصیت آیت الله پهلوانی (سعادت پرور) نیافته ام چه رسد به تایید یا رد علامه مروجی سبزواری

پاسخ:
سلام علیکم
إن شاء الله هر وقت امکان ملاقات با حضرت علامه مروجی میسر شد، زحمت بکشید خدمت ایشان برسید و ناگفته ها را از محضر شریف خودشان بشنوید تا برایتان یقین حاصل شود.
موفق باشید
۱۵ آبان ۹۸ ، ۱۲:۲۸ محمد رضا زارعی

با سلام 

دوستان مراجعه کنند به این دو لینک

این ها حجت مطلق است درباب شخصیت علامه مروجی (البته امیدوارم خودم در این باره افراط نکرده باشم  و به خطا نرفته باشم)

 

https://www.aparat.com/v/iDPxI/ولایت_فقیه%2Fعلامه_مروجی_سبزواری

 

http://persiannaz.com/v/fihB

پاسخ:
سلام و درود
ممنون از عنایت و توجه شما

سلام  حال که اتش به جان ما خورده حضرت استاد نیستند؟ما این درد را کجا ببریم ؟این بقراری با چه درمان می شود ؟ جه چیزی نبود استاد را جبران می کنند ؟ کلی سلسله ها رو گشتیم ندیدم کسی اتش بجان ادم زند حال پس از سال ایشان را یافتیم ولی دریغ... ای وای بر اسیری که از یاد رفته باشد   صیاد رفته باشد در دام مانده باشد.

پاسخ:
سلام

یوسف گمگشته باز آید به کنعان غم مخور
کلبه ی احزان شود روزی گلستان غم مخور
۰۴ آذر ۹۸ ، ۱۴:۱۰ هانی پروانه

با سلام

لطفا هر وقت شرایط ملاقات حضوری با ایشان محیا شد اطلاع رسانی بفرمایید.

 با تشکر و آرزوی سلامتی برای شما و علامه مروجی عزیز

پاسخ:
سلام و درود
إن شاء الله
هروقت این امکان فراهم شد حتماً اطلاع رسانی خواهد شد.

عرض سلام و درود و احترام

بسیار ممنوم از سایت خوبتون 

یه درخواستی که داشتم این بود اگه براتون امکان داره سلسله بحث های حضرت علامه را تو این سایت بصورت دسته بندی شده و کامل قرار بدین بسیار عالی میشه

چون از ایتا و تلگرام که دانلود کنیم با اسم تو گوشی ذخیره نمیشه بلکه بصورت عدد ذخیره میشه و دسته بندی کردنشون و استفاده راحت ازشون خیلی سخت میشه همچنین بعد انتقال دادنشون به کامپیوتر دیگه نمیشه دسته بندی کرد

 

ادمین های بزرگوار حجم اینترنت که دارن مصرف می کنن ، خوب بزرگواری کنن و تو سایت یا وبلاگ این کار رو کنن 

یه چیزی شبیه سایت "ادبستان معرفت"

آرزوی سلامتی و توفیق برا همه شما عزیزان رو دارم

پاسخ:
سلام و درود
چیزی که مد نظر شما هست اختصاص به سایت دارد. این یک وبلاگ است و محدودیتهای خاص خود را دارد.
در صدد هستیم در صورت اذن حضرت آقا، اقدام به تأسیس سایتی برای ایشان نماییم.
در صورتی که این امر محقق شود بسیار راهگشا و کارگشا خواهد بود إن شاء الله.

تا بدینجا هر فایل صوتی با عنوان و موضوع داخل وبلاگ قرار داده شده و دسترسی آسان است.

موفق باشید

سلام شماره ارتباط با استاد مروجی سبزواری رالطف فرمائید 

پاسخ:
سلام علیکم 
اگه به دست آوردید خیر ببینید به ما هم بدهید.
ممنون

سلام و سپاس از زحمات شما

امیدوارم خداوند متعال سایه عرفاء به حق را برای ما مستدام بدارد 

وتوفیقات شما را نیز روزافزون نماید 

مایل هستم بدانم استاد علامه مروجی سبزواری اکنون در کدام شهرستان اقامت دارند 

 

 

 

 

پاسخ:
سلام و ممنون از حسن توجه و عنایت شما
حضرت استاد در حال حاضر در یکی از شهرهای جنوب تبعید شده اند.

تبعید چرا؟

به چه اتهامی تبعید شده اند 

آیا امکان دیدار با ایشان هست و آیا هنوز به بیان معارف اخلاقی اشتغال دارند 

پاسخ:
ایشان متاسفانه تحت ظلم و عناد و جهالت عده ای نادان قرار گرفته و چندین سال است تحت جور و ظلم حبس و تبعید اجباری قرار گرفته اند.
و فعلاً فعالیتی ندارند تا صبح صادق بدمد و آن ولیّ الهی به نزد مشتاقان و شیفتگان عرفان و توحید حقیقی برگردند.
برای سلامتی این مرد شریف و بزرگ دعا بفرمایید.
امکان هیچگونه دیدار هم میسر و ممکن نیست.

سلام علیکم 

مشتاق دیدار علامه هستیم ولی دریغ شاید عمر ما کفاف ندهد

آیا زمانی را برای آزادی مشخص نکرده اند 

بالاخره برای هر حکمی مدت زمانی را معین می‌کنند

واینکه آیا جلسات خطبه متقین ایشان  در دسترس هست یا خیر

ممنون از همراهی شما 

 

پاسخ:
علیکم السلام
إن شاء الله تابستان سال آینده دوره تبعید آقاجان به اتمام خواهد رسید.
بنده از جلسات خطبه متقین ایشان اطلاعی ندارم.
مؤید باشید إن شاء الله تعالی

خدا انشاالله شر دشمنان را به خودشان برگرداند و به ایشان عافیت کامل ببخشد

اگر برایتان امکان داشت و دسترسی داشتید به ایشان سلام بنده را برسانید 

بگید کسی بنام سیدعلی از قم سلام به شما میرساند و التماس دعا دارد 

دعایی که دست بی دستی خدا را در دستان فقیر ما گذارد 

ممنون 

پاسخ:
فعلا امکان دسترسی به آقاجان وجود ندارد.
إن شاء الله تا چند ماه دیگر دوره ی تبعیدشان به پایان می رسد و به نزد ما باز خواهند گشت.
سلام
این بهترین خبری بود که شنیدم ان شاالله به شرط حیات
به امید زیارت ایشان در تابستان
یا علی مدد
پاسخ:
إن شاء الله 
به مدد حق تعالی
موفق باشید

سلام  من امانتی نزد استاد دارم کسی میتونه ادرسش رو بده 

پاسخ:
سلام
متاسفانه فعلا آدرسی از ایشان نداریم.
۲۹ بهمن ۹۸ ، ۱۰:۰۳ حمید رضا بهرامی

سلام

مردان خدا پرده پندار دریدند                   یعنی همه جا غیر خدا یار ندیدند

دعا گوی آقا هستم و از خدا وند میخواهم با ایشان صبر جمیل عنایت کند.

همت طلب از باطن پیران سحر خیز        زیرا که یکی را ز دو عالم طلبیدند

 

پاسخ:
سلام علیکم
ممنون از لطف بی دریغ شما
خداوند دعای خالصانه ی شما را مستجاب فرماید إن شاء الله

وای خدای من 

کاملا ب صورت اتفاقی یکی از تفسیرا ایشون رو شنیدم دنیام عوض شد

ب طوری ک شبها با صدای شیخ خواب میرم 

دنیای من تغییر کرد امیدوارم ک استوار بمونه.

یکی از ارزوهام ملاقات شیخ است.

ای کاش پیامم رو بخونن😔😔😔😔

پاسخ:
سلام بزرگوار
الحمدلله که با این ولیّ الهی آشنا شدید.
مطمئن باشید در جریان تحولات شما هستند.

سلام منظور از آقاجان کیستما فقط یک آقاجان داریم وان اقاجانم امام زمان علیه السلام است و بقیه .... 

پاسخ:
سلام
حضرت آقا صاحب العصر و الزمان علیه السلام که مولا و ربّ مقید همه ی ما هستند.

آقاجان 
یک لفظ فارسی است که ارادتمندان حضرت آقا علامه مروجی به ایشان نام نهاده اند.
یک لفظ است و محض ارادت و تلمذ.

با سلام خدمت شما عزیزان که در راه حق مدد رسانید.و سلامی از جانمان  برای آن عزیز تر از جان .

از زمانی که صدای دلنشین استاد را شنیدم آتشی بر  دلم روشن شد که از خود بی خود شده ام.صدای استاد همچون زمانی که صوت ملکوتی قرآن را می‌شنوم در دلم غوغا میکند که در چه مانده ای .انشالله هر چه زود تر بتوانیم روی نورانی استاد رو  هم ببینیم  هر چند بر دل نشستن  معنای  کلامشان واجب تر است اما چه کنیم که دلمان بی قرار دیدار است.

پاسخ:
سلام و رحمت الهی بر شما
الحمدلله که نور عنایت این مرد الهی در قلب شما تابیدن گرفته.
إن شاء الله فراق پایان یابد و وصال محقق گردد.
یاعلی

سلام .استاد یکی از گنجینه های الهی هست دشمنانشون نابود بشود به حق چهارده معصوم.ایران افتخار میکنه به وجود همچین اساتید نازنینی.💐💐💐💐هر کسی توانایی هضم شنیدن سخنان گوهر بار ایشان را ندارد تا آخر پشت ایشان می مانیم.👏👏👏👏👏👏

پاسخ:
سلام و رحمت الهی بر شما
حق تعالی نگهدار شما باشه إن شاء الله

امکان دیدار با ایشان هست از جلساتشان بسیار استفاده کردیم با آرزوی سلامتی برای ایشان

پاسخ:
فعلا امکان دیدار مقدور نمی باشد تا اعلام بفرمایند.

باعرض سلام / ضمن تقدیر وتشکر فراوان بابت زحمات وآرزوی سلامتی وعافیت برای حضرت علامه مروجی وشاگردان ایشان.در پیام بالا خواندم که فعلا امکان دیدار با حضرت استاد مقدور نمی باشد.عاجزانه خواهشمندم در صورت میسر شدن این امر موضوع به ارادتمندان ایشان اطلاع داده شود.با سپاس فراوان.

پاسخ:
با سلام و عرض ادب و احترام
إن شاء الله در صورت برقراری امکان ارتباط با حضرت استاد
اطلاع رسانی خواهد شد.

سلام عرض وادب خدمت آیت الله مروجی و دوستان گرامی که در رساندن معارف تلاش می‌کنند.

حقیرچند وقتی است که 30جلسه از شرح توحید شیخ صدوق را از طریق کانال تلگرام گوش می کنم و الحمدلله به اندازه ظرفیت خودم استفاده نموده ام ولی چیزی که حقیر را آزار می دهد و احساس می کنم غرضی در کار است که وقتی ایشان دارند درس می دهند نمی دانم آبدارچی میخواد کل سبزوار رو چای بدهد اینقدر صدای استکان در می آورد !!! و بعضی مواقع اصلا نمی فهمم...ویا به راحتی سر جلسه درس موبایل زنگ می زند و بلند بلند صحبت می کنند.وصدای گریه بچه و...

وکیفیت ضبط هم کم است خواهش من این است موارد فوق را پیگیری کنید تا استفاده بیشتر شود و زحمات ایشان هدر نرود.

سلام حقیر رو به ایشان برسانید.یاعلی مدد

پاسخ:
سلام و عرض ارادت.
این دروس سالهای پیش ضبط شده و اشکالاتی هم دارد.
إن شاء الله در سالهای بعد موانع مرتفع خواهند شد.

بسم الحی القیوم . بنده باصطلاح روحانی و تقریبا هم سن استاد هستم . تا این زمان کسی را ندیده ام که به این خوبی در مباحث عرفانی ورود داشته باشد . امیدوارم بزودی ایشان از بعد منزل به قرب منزل تشریف فرما شوند و بنده بتوانم از نزدیک ایشان را زیارت کرده برخی غوامض عرفانی را با ایشان مذاکره نموده مستفیض گردم . اللهم امین 

پاسخ:
بسم الله الرحمن الرحیم
خداوند توفیق بیش از پیش عنایت کند إن شاء الله تعالی

سلام طاعات و عبادات شما قبول، خستا نباشید به استاد بزرگوارو شما عزیزان، 

سوالم اینکه شرح زبده اسرار در کانال تلگرامی استاد هست؟

 

پاسخ:
سلام
طاعات و عبادات شما هم قبول درگاه حق تعالی.
بله شرح زبدة الاسرار در کانال تلگرامی مروج توحید موجوده.
در همین وبلاگ هم بارگزاری خواهد شد إن شاء الله تعالی.

سلام علیکم . چگونه وارد کانال تلگرافی  جناب استاد بشویم ؟ لطفا راهنمایی بفرمایید .

پاسخ:
علیکم السلام
اگر تلگرام دارید، این آیدی کانالی هست که آثار حضرت استاد رو نشر میده:
moravej_tohid@

در ایتا هم همین هست.

باسلام وآرزوی سلامتی وقبولی عبادات برای حضرت استاد وعزیزان دست اندر کار.

خواهشمند است بررسی فرمایید در صورت امکان مطالب بار گزاری شده در کانال تلگرام در کانالهای داخلی بارگزاری گردند.پیام رسان تلگرام به سختی باز می شود.سپاس فراوان.

پاسخ:
سلام و رحمت الهی بر شما
در ایتا هم کانال هست :
moravej_tohid@

سلام . کاش از دادگاه و شکایت و تبعید حرفی بمیان نمی امد . خدای ناکرده سوء برداشت می شود . حالا هم که بمیان  آمده بر همه فرض است در صورت امکان مساعدت نمایند تا از طرق قانونی مساعدت نمایند و اقداماتی معمول دارند تا ایشان به وضعیت سابق باز گشته با طیب خاطر و ازادی کامل به تبلیغ و افاضات نورانی خود مبادرت نمایند . ان شاء الله تعالی

پاسخ:
سلام
دیگر از این حرفها گذشته.

سالهای حبس و تبعید با تمام سختی های خود سپری شده و إن شاء الله تعالی در این سال جدید این هجران به سر خواهد آمد.

اینکه گفته می شود حقیقت توحید این است که اضافات را ساقط کنیم و صفات را در نظر نگیریم به این دلیل که خدا را مشروط و مقید کرده ایم ، این بیان به چند دلیل صحیح نیست . دلیل اول اینکه صفات عین ذات است و اشکالی پیش نمی آید که صفات را مد نظر قرار دهیم . .دلیل دوم اینکه خود خداوند در قرآن صفات را برای خود بیان فرموده و ما کاری از پیش خود نکرده و نمی کنیم وووو

پاسخ:
دقت داشته باشید با توجه به مسأله ی امر و خلق، بحث اضافات در عالم خلق پیش می آید. و مطرح می شود. و مهم اینست که در این عالم، اسقاط الإضافات شکل بگیرد تا صعود و رجوع إلی الله اتفاق افتد.

با سلام 

چرا باید مروج دین در کشور اسلامی تبعید شود؟؟

رهبر هم اطلاع دارند؟؟

نمی‌فهمم 

پاسخ:
سلام
ما هم مثل شما نمی فهمیم.

إن شاء الله تا چند ماه دیگر دوره ی تبعیدشان پایان خواهد یافت.
دعا بفرمایید

با سلام خدمت شما

بنده مدتهاست که تمام دروس حضرت استاد رو دنبال میکنم و در آتش دیدارشون میسوزم.. میخواستم از حضورتون بپرسم کی بالاخره ایشون آزاد میشن؟ آیا بعد از آزادی به سبزوار برمیگردند؟ و اینکهبعد از آزادی تمایلی برای برگزاری مجدد جلسات و تربیت شاگرد دارند یا خیر؟ اگر اطلاعی دارید بینهایت ممنون میشم جواب بدید چون واقعا به کمک حضرت استاد نیاز دارم و از این دوری بینهایت متضرر شده ام 

پاسخ:
سلام علیکم و رحمة الله
پایان دوره ی تبعید ایشان إن شاء الله در شهریور ماه خواهد بود. و ایشان به سبزوار بر می گردند إن شاء الله تعالی.
اما اینکه تمایلی به برگزاری مجدد جلسات و تربیت شاگرد دارند یا خیر؟ بستگی به شرایط و اقتضائات موجود دارد که در آن زمان تصمیم خواهند گرفت.

سلام علیکم

در صحبتهاتون فرموده بودید، ایشان از اولیای الهی هستند.

یعنی اسفار اربعه رو طی کردن و بری از خطا و اشتباه شدند؟

لطفا در صورت امکان دلایل خودتون رو بفرمایید

پاسخ:
علیکم السلام
هیچکس جز معصومین از خطا و اشتباه بری و معصوم نیست.
ایشان اگر اسفار اربعه را طی نکرده بودند، در مقام دستگیری خلق الله بر نمی آمدند.
اولیای الهی درجات و مراتب دارند.
در ثانی
در این عصر و زمانه که بازار شایعات و اکاذیب و افترا و تکفیر و تفسیق بشدت گرم و داغ است، بخصوص در مورد اولیای الهی،
به شنیده ها اگر تکیه داشته باشید فاتحه ی خودتان را باید بخوانید.
إن شاء الله وقتی امکان برقراری ارتباط با وجود نازنین ایشان برقرار شد، به سوی ایشان بروید و از نزدیک ایشان را زیارت نمایید تا خودتان به یقین برسید نه اینکه بخواهید دیگران شما را به یقین برسانند که این امر، نزدیک به محال است.
و من الله التوفیق


سلام ،من آثار جناب استاد را دنبال میکنم ،خدا حفظشون کنه ،این علوم را هیچ جای دیگه ای نمیشه پیدا کرد ، وقتی ایشون را بدون لباس روحانیت میبینم قلبم آتیش میگیره ،ان شاا... با ظهور آقا علمای علم توحید بر جهان سروری خواهند کرد

پاسخ:
سلام علیکم
بله حقیقتاً دردناک و ناگوار هست وضعیتی که در مورد علما و اولیای الهی عصر ما حاکم هست.
أللهم عجل لولیک الفرج
۲۵ تیر ۹۹ ، ۱۲:۳۲ حسن فاطمی

سلام 

این چند روز رو هم روز شماری می کنیم تا ایشان به سلامت برگردند فقط یه خواهش اطلاع رسانی کنید 

پاسخ:
سلام
إن شاء الله

با سلام خدمت شما ‌تشکر متاسفانه تفسیر منطق الطیر در تلکرام کامل نیست  واقعا ممنون می شویم اکر 

اگر تمام جلسات را دانلود بکنید انشالله که آقای سبزواری در سلامتی بسر می برند  ایشان را به خدا میسپاریم.

پاسخ:
سلام و عرض ادب
ما چیزی بیشتر از صوتهای تلگرام در اختیار نداریم.
إن شاء الله سعی می کنیم جلسات را بطور کامل بارگزاری کنیم.
بدرود
۲۶ تیر ۹۹ ، ۱۶:۰۱ محمد ابن الحسین

سلام علیکم ، من چند مدتی است که با کلام و گفتار استاد مروجی در کانال ایشان در اینستاگرام اشنا شدم و از وعظ عارفانه ایشان استفاده میبرم نظر به علاقه وافری که به مباحث عرفانی و توحید دا رم کتب و سخنرانی های زیادی را خواند و گوش داده ام حقیقتا از سوز و خلوص موجود در کلام ایشان حظ وافر میبرم و احساس غربت و دور ماندگی از اصل خویش را با کلام ایشان بیشتر حس میکنم نمی دانم جرم ایشان چه بوده که به دادگاه روحانیت رفته اند و خلع لباس و تبعید شده اند . ایا میتوانید بطور واضح بفرمایید به چه جرمی ایشان مغضوب دادگاه شده اند انهم برای کسی که علم توحید را مروج بوده و دنبال نان و نام نبوده و نیست؟ ایابه ایشان انگ صوفی گری و تصوف زده اند ؟ تقاضا دارم بطور مبسوط و علمی علل انرا توضیح دهید البته سلسله عرفای  شوشتری که همه مورد تایید علما و اساتید حوزه قم و نجف هستند ومشرب عرفانی ایشان هم که با توجه به اساتیدشان مشخص و روشن است پس  مشکل کجاست؟ اینرا نمی فهمم . ممنون از توجه و پاسخ دقیق شما

پاسخ:
علیکم السلام
در قسمتهای مختلفی در پاسخهای کامنتها به سوالات شما پاسخ داده شده.
اینکه ما بر این باور باشیم که چنانچه کسی مروج توحید باشد می بایست در حصن حصین محافظت ما قرار داشته باشد، امری است که لااقل در طول این زمانها ثابت شده که تحقق ناپذیر است. چرا؟ چون همیشه بوده اند کسانی که در مقابل این امر بایستند. و یصدون عن سبیل الله شوند.
بخصوص در مورد افرادی که نقش إنبائی بر عهده دارند و در مسیر توحید و ولایت از رسالت هم برخورداند و مرسلین این امر و این طریق هستند؛ بالتبع اینگونه افراد همیشه مورد هجوم جاهلان و غافلان و ظالمان قرار خواهند داشت چرا که کوته فکرانی همیشه هستند که سد و مانع در امر ترویج توحید و ولایت باشند.
یکی از ادعاهای دادگاهیان برای دادگاهی کردن این بزرگوار این بوده که چرا سالهایی در ماه محرم، با لباس روحانیت به شرح مثنوی پرداخته اند یا زبدة الأسرار را شرح نموده اند. بی آنکه حتی یک نیم جلسه از جلسات این شرح ها را استماع کرده و از مضامین و محتویات ناب و بی بدیل آنها ذره ای آگاهی و اطلاع داشته باشند.
شما از ما خواسته اید بطور علمی دلایل بازداشت و آزار و اذیت و حبس و تبعید حضرت علامه را به شما بگوییم. علمی؟ کجای امور و کارهای این ملت و این جماعت مبنای علمی که نه، مبنای فقهی و قرآنی و ولایی و اهل بیتی دارد بزرگوار؟
در این زمانه خودتان شاهد هستید که سردمداران محاکم مختلف با چه معیارها و مبانی ای قضاوت می کنند و حکم صادر می نمایند.
و ما بی خبریم از دستهای پشت پرده ای که هرکاری می خواهند می کنند و هر ظلمی را مرتکب می شوند بی آنکه کسی جرأت اعتراض داشته باشد و حتی جرأت درخواست دلیل.

بنده به شما و مابقی عزیزان توصیه می کنم اکنون که إن شاء الله به مدد الهی صبح امید طلوع خواهد کرد و دوران تبعید حضرت آقا به پایان خواهد رسید، دیگر پیگیر این مسائل نباشیم و باز بهانه ای به دست بیرحمان روزگار ندهیم که بخواهند از سر عناد و لجاجت خدای ناکرده مانعی در این امر ایجاد کرده و این امر را به تعویق و تأخیر بیندازند همانگونه که بارها و بارها چنین اتفاقی افتاده است.
إن شاء الله وقتی حضرت اقا به نزد محبوبین خود برگشتند، به محضر شریفشان مشرف شده، از انوار وجودی ایشان بهره مند گردید.
إن شاء الله تعالی الرحمن
یاعلی
التماس دعا

سلام علیکم. نوشته بودید ایشان در یکی از شهرهای جنوبی تبعیدند. میشه لطف کنید بفرمایید در کدام شهر؟ چون من خودم بچه جنوبم میخواستم ببینم اگر دور و برمان هستند از محضرشان استفاده کنیم.

پاسخ:
علیکم السلام
إن شاء الله به همین زودی تبعید ایشان به پایان می رسد.
وقتی گفته می شود تبعید، یعنی به دور از دسترس هر فرد.
حدود یکسال و نیم ایشان در تبعیدند بدون اینکه اجازه ی ملاقات داشته باشند.
دعا بفرمایید خداوند شرّ ظلم و ظالمان را از سر همه ی مسلمین و شیعیان عالم کوتاه سازد إن شاء الله.
۲۸ تیر ۹۹ ، ۲۰:۵۶ حسن فاطمی

با سلام

 در بعضی از بحث ها سوالاتی پیش میاد آیا کسی هست که از ایشان پرسید؟ مثلا در بحث معاد جلسه 52 لذت بردن جهنمی ها از جهنم خب این دیگه عذاب نیست و طرف هم اینجا لذت مبره و هم در اونجا . آیا کسی هست که بتونه کمی بیشتر توضیح بده

پاسخ:
سلام و عرض ارادت
بحث لذت بردن جهنمی ها از جهنم، بر می گردد به یکسری مبانی اولیه ی مربوط به معاد و توحید و حاکمیت اسماء الله.
خود کلمه ی عذاب از عذب می آید که به معنای لذت است. 
لذت بردن جهنمی ها از جهنم در صورتی نمود و ظهور پیدا می کند که رضا و رضایت آنها از آنچه استحقاق آن را دارند، جلوه و ظهور پیدا کند.
البته برای درک این حقایق لازم است اشراف کامل و کلی به این مبانی داشته باشید.
و معمولاً مطالبی که حضرت آقا بیان می کنند به گونه ای است که هرجا سوالی، نقطه ابهامی برای شنونده و مخاطب پیش بیاید، و طلب وصول به پاسخ در او باشد، کمی جلوتر به پاسخ سوالات خود خواهد رسید.
امیدواریم به همینگونه باشد.
در هر حال اگر چنانچه باز نقطه ابهامی یا سوالی بود در خدمتیم.
یاحق

تو بحث معاد که سوال پرسیده بودم الحمدالله حل شد . فقط اینقدر بگم که حتی ذره ای از عذاب جهنم  خانمان سوز خواهد بود . بشر تحمل کمی درد اینجا رو نداره که فانی واویلا اونجا عذابش دائمی و از باطن هست. حالا چند هزارسال باید بسوزی یا بری بهشت یا بری در مکان اصلی جایی بگیری .

روز شماری برای برگشت استاد ب خواست خدا 

پاسخ:
بحمدلله استاد برگشتند.
دوران هجران به سر آمد

فرمودید که استاد برگشتند یعنی دوران هجران بسر آمده !!!

پاسخ:
بله الحمدلله رب العالمین

خدا رو شکر و هزارن مرتبه شکر 

سلام ما رو هم برسونید . راستی بازهم جلساتی میزارن ؟ نفر قبول میکنن؟ 

پاسخ:
حقیر توفیق ملاقات یا زیارت ایشان را ندارم.
اطلاعی هم از برنامه های ایشان ندارم متأسفانه

خدا رحمت کند پدر و مادر کسی را که حامل خبر خوش برای دیگرن است.

یوسف گمگشته باز آید به کنعان غم مخور

کلبه احزان  شود روزی  گلستان  غم مخور

هین مشو نومید چون واقف نئی از سر غیب

باشد اندر پرده بازیهای پنهان غم مخور

پاسخ:
سپاس ای دوست عزیز
ممنون از دعای خیر شما
خداوند پدر و مادر شما عزیز بزرگوار را هم مشمول رحمت خود قرار دهد إن شاء الله

باسلام واحترام.

خبر بازگشت حضرت استاد بهترین خبری و عیدی بود که فردای عید سعید قربان دریافت کردم .خدا را هزار مرتبه شکر .خداوند جل واعلا خیرتان دهد .واما یک پیشنهاد ، از آنجایی حضرت استاد از دیگر شهرها  علاقمندان وارادتمندانی دارند واز طرفی برنامه دیدار وملاقات ویا تشکیل کلاسهای ایشان برای این دسته مشخص نیست ایکاش می شد از طریق همین رسانه یا هر طور که خودتان صلاح می دانید روزی وساعتی مشخص و اطلاع رسانی می شد تا مشتاقان از گوشه وکنار در سبزوار جمع می گشتیم وبه دیدار حضرت استاد نائل می گشتیم .البته این مورد می بایست با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود. هر چند انجام این کار برای جنابعالی وسایر دست اندر کاران اسباب زحمت خواهد ولی عاجزانه خواهشمندم این کار را انجام دهید. باسپاس فراوان.

پاسخ:
با سلام و عرض ادب
این حقیر
فقط یک ارادتمند هستم که عمرم را صرف خدمت به این بزرگان کرده ام و هیچ بهره و نصیبی از آنها نداشته و ندارم بجز الطاف خفیه ی آنها.
برای این حقیر که حتی یکبار هم این عزیز بزرگ را ملاقات هم نکرده ام، این درخواست شما امکان پذیر نیست.
در صورت امکان با ادمین کانال تلگرامی مروج توحید یا شمس الانوار سبزواری ارتباط بگیرید و درخواست خود را به آنها ارجاع دهید شاید مورد لطف و اقبال قرار گیرید.
موفق باشید
پاسخ:
به به
بسیار عالی
بسیار دلنشین و زیبا
احسنت بر شما

با عرض سلام خدمت جنابعالی خواستم بدونم آیا از استاد آدرسی دارید

پاسخ:
سلام و عرض ارادت
خیر

درود یر شما. روان تشنه ما با نیوشیدن تفسیر فوق العاده استاد نوازش شد. دذوو بر ایشان و شما و همه رهزوان طریق عشق. 

با سلام و احترام

یک جلسه از سخنرانی ایشان را درمورد امام جواد علیه سلام شنیدم واقعا عالی بود 

ایکاش درمورد ولایت و صفات سایر ائمه هم جلساتی داشته باشند

پاسخ:
سلام و عرض ادب
علامه مروجی در لابلای دروس و شروحی که داشته اند، به کرّات بر ولایت تأکید داشته و صحبت کرده اند.

در کانال تلگرامی شمس الانوار سبزواری که اختصاص به متن بیانات آقاجان دارد، می توانید پیدا کنید.
یاحق

سلام ببخشید آیا امکان دیدار حضوری با علامه میسر است؟ 

 

پاسخ:
سلام علیکم
حقیر اطلاعی ندارم

سلام علیکم

درود خدا بر همه رهروان راه حق وحقیقت 

ان شاءالله که خدای عالم همه ی اولیآء خودش رو در تحت ولای مولای عالم هستی آقا صاحب الزمان علیه السلام حفظ کند 

پاسخ:
علیکم السلام
ممنون از عنایت شما
خداوند به شما هم عافیت در دنیا و آخرت عنایت کنه.

با سلام و احترام

خداوند منان را شاکرم به خاطر نعمت وجود بزرگوارانی همچون شیخ علامه سبزواری، و از شما دست اندرکاران بینهایت سپاسگذارم. لطف کنید بفرمایید کتاب حکمت حسینی و دیگر آثار این عالم بزرگوار را از کجا و چگونه میتوان تهیه کرد؟

پاسخ:
سلام و عرض ادب
از علامه مروجی فقط یک کتاب چاپ شده با نام اسرار حج.
فعلا کتاب دیگری موجود نیست.

سلام علیکم

از خبر بازگشت استاد خیلی خوشحال شدم

ان شاء الله که جلسات ادامه پیدا کنند

پاسخ:
سلام و درود بر شما
موفق باشید

سلام ایا سعادت دیدار با استاد عزیز هست ؟؟ ممنون میشم کامل جواب بدید من از کرمان تماس میگیرم

پاسخ:
سلام بزرگوار
تا جایی که حقیر اطلاع دارم فعلا امکان دیدار عمومی وجود ندارد.

سلام شیفته دیدار ایشانم کمکم کنید.

پاسخ:
سلام
إن شاء الله به آرزوی خود نائل خواهید شد.

سلام ملاقات با ایشان نقطه اوج آمال من است

با سلام  و عرض ادب 

در ارزری دیدارت میسوزم پیر منیرم هرچند که برایم حیّ هستید

دستم را بگیرید اقا جانم مرا به زیارت خود دعوت کنید که سخت دلتنگتانم

پاسخ:
سلام و عرض ارادت
بنده که خود آقاجان نیستم.
خدمتگزارم.
إن شاء الله حتماً آقاجان از این خواسته ی شما مطلع هستند و شما را به طلب و آرزویتان خواهند رسانید.

برای مردان خدا مرگ شهادت تبعید و زندان خلوت  خدا با ایشان هست هیچ نگران نباشید در حق آقا جان دعا کنید خداوندا ما را از سخنان نورانی ایشان بی نصیب نفرما آمین

پاسخ:
بله همینطوره
سپاس از همراهی شما

سلام وقت بخیر 

حضرت استاد یه برنامه ای برای ذکر دادند یکی سجد یونسی و دیگری تواندن اصول کافی....

میدانید کیفیت خواندن اصول کافی به دستو  استاد به چه صورو است؟

پاسخ:
سلام و درود بر شما
خیر بنده متاسفانه اطلاعی ندارم.

سلام  چرا وقتی از علت تبعید ایشان سوال میشه  پاسخ واضحی داده نمیشه ؟ومرتبا ارجاع میدهید به این که دعا کنید دوران هجر بسر آید البته که دعا خواهیم کرد ولی واضح بفرمایید اتهامات چی بوده  مثنوی گفتن در محرم جرم واتهامی نیست که شما مرقوم فرمودیدبنده اطلاع دارم  که الحمدلله فراق بسر آمده ولی در اصل موضوع  که موارد اتهام هست ابهام دارم وبعنوان مستمع این حق را برای خود قایلم تا با دید روشن راهم را انتخاب نمایم

پاسخ:
سلام
بزرگوار، معمولا افرادی که در مسیر عرفان و توحید و معرفت قدم میگذارند، مصون از تهمتها و بهتانها نیستند،
علت حبس و تبعید آقاجان، یکی اتهامات ناروایی بود که به ایشان زدند تا ایشان را غیرفعال کنند و از دسترس همگان دور سازند.

سلام چگونه سریع میتوانم خلع بدن کنم  یک راه  در حد کوتاه که زده کننده نباشد بفرمایید

پاسخ:
سلام
خلع بدن نیاز به ریاضتهای خاصی دارد،
بطور سریع نمیتوان خلع بدن کرد.

سعی کنید بدنبال خودسازی باشید و سراغ این امور نروید، چون نفع خاصی در آنها نیست.
۱۹ فروردين ۰۰ ، ۱۷:۵۶ خالد میرزایی

سلام و درود  بنده اهل سنت هستم و مرید حضرت آقا  سخنان و بیانات ایشان با فطرت انسانی منطبق و همراه است اگر چشم بنده به رخسار نورانی و الهی ایشان روشن شود و ایشان  دستور بفرمایند حتما شیعه خواهم شد  دروس توحیدی ایشان بسیار ارزشی است و ان شاء الله  راه هدایت  و در وصف انواری که بر قلب ایشان وارد میشود زبان لنگ و قاصر  است  درود بر  عباد صالح خدا

پاسخ:
سلام و درود الهی بر شما
با ادمین کانال تلگرامی شمس سبزواری ارتباط بگیرید و جریان رو با ایشان در میان بگذارید. 

اینکه قلب شما به سمت نورانیت ولایت اهل بیت علیهم السلام جذب شده، نشون میده اهل بیت نظر مهر و محبتشون رو بر قلب شما منعکس کرده اند.
إن شاء الله به همین زودی خبر شیعه شدن خودتون رو به ما بدید.
در پناه حق باشید.
یاعلی

سلام بر همه دلسوختگان

ای کاش تنگ نظری ها و غرور بعضی منجر به سلب نعمت ازتنشگان راه عاشقی و عبودیت  نمیشد

من از وقتی که سخنان ابشان رو گوش دادم نسبت به قیامت و دنیای دیگه و بهشت و جهنم کاملا بی اعتقاد شده ام چون ایشان میگویند تمام این چیزها رو ذهن انسان خلق میکنه و اونطور نیست که وعده داده شده. 

با سلام 

نظر مرحوم شهرستانی سبزواری در باره ایشان چه بوده و چه فرموده است که یکی از طرفداران خطاب به منتقد ایشان گفته بود ، مگر نمی دانید ایت الله شهرستانی در باره آقای مروجی چه فرموده است ؟  لطفا پاسخ را همینجا بنویسید ، بنده باز کردن ایمیل  را بلد نیستم و رمز ان را هم فراموش کرده ام . با سپاس 

 

ممکنه بفرمایید در جلسات خصوصی ایشان چه می گذرد که منجر به خلع لباس وی شده و چرا تمام سخنان حضرت شان مربوط به قبل از دستگیری وی بوده و بعد از آن سخنرانی نداشته اند . آیا درست است که ایشان دارای انحراف اخلاقی هستند و همین موضوع منجر به دستگیری و خلع لباس وی شده است .

اصولا چرا دلیل دستگیری خود را به صورت شفاف بیان نمی کنند .

باید دل انسان به حال مردمی بسوزد که برای رسیدن به سیر و سلوک به دام شیادانی همچون مروجی گرفتار می شوند و از همه چیز ناامید می شوند .

سلام خدمت تمام عاشقان

2سالی هست که کم و بیش این استاد گران قدر رو میشناسم به واسطه کانال تلگرام و میبوسم دستت تک تک عزیزانی که در این راه می کوشند تا ما خودمان و خدایمان را بشناسیم انشالاه که به خداوند بهترین نعمت هایش را نصیبشان کند.

بنده تا توانستم غلبه بر نفس خود کردم و توکل و ایمانم را تا یه حدی قوی تر از قبل

ولی الان دچار سوءتفاهم صدای قلبم و نفسم میشوم و می‌دانم که هیچ چیز به غیر از اراده الله اتفاق نمی‌افتد ولی دچار دودلی و سر دوراهی قرار میگیرم عاجزانه طلب کمک دارم 

 

۱۴ اسفند ۰۰ ، ۲۰:۱۰ معصومه ایزدی

سلام، خواهش می کنم به من برای پیدا کردن حضرت علامه کمک کنید. ایشون یه جوری سر راه زندگی من سبز شدند که زلزله ای در وجودم ایجاد شد و پرپر می زنم که ببینمشون. ایشون واقعا چه مقامی نزد خدا دارند که تمام وجود من رو به لرزه انداختند؟! خواهش می کنم کمکم کنید.

 

 

پاسخ:
سلام
در تلگرام به این آیدی پیام بدهید:
@meshkin51

با سلام  وادب احترام خدمت حسابم صورت استاد وشا گردان باوفایش

واقعا استاد کنز ل عرفا گفت وقتی  کلیپ های صوتی ایشان گوش میدهم

انگار گمشده خودرا پیدا میکنم  خداوند انشا الله این ذخیره علم و معرفت را برایمان نگه داردآمین

 

 

۲۵ ارديبهشت ۰۱ ، ۰۱:۵۳ مصطفی شعبانی زاده

سلام یه سری سوالات تخصصی دارم باید از خود این بزرگوار بپرسم .چطور میتونم ایشون رو ملاقات کنم.

سلام خسته نباشید علامه گرامی هم اکنون در کدام شهر هستند؟؟

پاسخ:
سلام
ایشون گاهی تهران تشریف میارند
۰۸ خرداد ۰۱ ، ۱۶:۱۵ این المنتقم

سلام چرا خلع لباس شدند ؟؟؟

۰را در این باره توضیحی نیست؟؟!

چرا علت خلع لباس و اتهامات را روشن بیان نمیکنید 

مردم حق دارند بدانند 

پاسخ:
سلام
چند سال پیش به این دلیل ایشون رو خلع لباس کردند که در ماه محرم شرح مثنوی می گفتند.

یک انسان وارسته هیچگاه زیر بار ظلم نمی‌رود 

سلام.استاد پس چرا سر فاش می‌کنند. منصور حلاج سر فاش کردن که به دار آویخته شدند 

سلام .وقتتون به خیر در اسامی شاگردان ایه الله سعادت پرور چرا اسمی از  جناب اقای مروجی ذکر نمیکنند .

و چند سایت اسامی شاگردانی که مجوز تربیت شاگرد را دارند معرفی کرده اند.که اسم ایشان نیست.ایا  عنادی درمیان هست .ممنون میشم اگر اطلاع دارید ایا ایشان محوز از جناب پهلوانی دارند .متشکرم

۲۷ تیر ۰۱ ، ۱۶:۵۰ سجاد عباسی

سلام آیا علامه خلا لباس شده است

ببخشید مگه شرح مثنوی گفتن جرم است 

با عرض سلام و ادب و احترام خدمت استادم .در این مدت کوتاهی که با سخنان علامه انس گرفتم زندگی من دگرگون شده و حال بسیار خوبی دارم و همه را مدیون استاد هستم البته اگر لیاقت شاگردی داشته باشم.سوالی از علامه دارم من خیلی علاقه به شب زنده داری دارم ولی از تنهایی و تاریکی شب می ترسم واین ترس مانع من میشود لطفا اگر استاد قابل بدانند من را راهنمایی کنند

۰۳ آبان ۰۱ ، ۱۸:۴۵ سجادی از همدان

عرض سلام ادب احترام به خدمت دوست داران استاد و عالم  وارسته حضرت حاج آقا مروجی از وقتی آشنا با پیامهای صوتی ایشان شدم عبادات و نماز هایم رنگ بویی الهی گرفته  بطوری که خودم احساس خوبی نسبت به فرائض دارم تقریبا با هریک از دبیران همدان پیشنهاد دادم  همه  اظهار می دارند که استفاده وافر میبرند 

 

افسوس می خورم که قبل از مشرف شدم به حج  از بیانات  واطلاعات این مرد خدا  بهره نبردم 

هر کجا هست خدایا سلامت دارش

۱۶ آبان ۰۱ ، ۰۱:۰۷ سید علی سبط رسول

من بر سر راه تو چون گوی به چوگانم

تو در دل زار من ، چون نوح به طوفانی                                                              

      پیر زیبا و مهربون ما

باسلام خدمت همگی.ازطریق یکی ازدوستانم با علامه سبزواری اشنا شدم.والان مشغول گوش دادن به ویسهای ایشون هستم.زندگیم متحول شده.خداوند به ایشان سلامتی کامل عنایت بفرمایند.سخنان بسیارارزشمند،پرمغز..علامه را بعنوان راهنما وبلد راهم انتخاب کردم.خداوند خودمان وپدر ومادرما و نسل وذریه ما رو ازیاران حقیقی امام زمانمون قراربدهد.ان شاءالله.الهی امین🤲🤲🤲

سلام علیکم 

با تشکر فراوان، لطفاً هر گاه امکان ملاقات حضوری را بشود فراهم کرد ، نه فراهم بکنند ، اطلاع دهید.

ممنون

سلام وقت بخیر 

تنها راه ارتباطی با استاد از چه طریق می‌باشد و یا اینکه چه شخصی مور تأیید استاد هستن برای انتقال دادن و پذیرفتن شاگرد برای علوم معرفتی و عرفان اسلامی؟! منتظر پاسخ شما هستم ....

پاسخ:
سلام
به این آیدی در تلگرام پیام بدید:
meshkin51@
۲۶ آذر ۰۱ ، ۱۲:۵۷ شیرین کرمی

سلام خواهش میکنم بگید استاد کجا هستن من میخاستم حضوری ملاقات داشته باشم

پاسخ:
سلام
به این آیدی در تلگرام پیام بدید:
meshkin51@

باسلام و درود بر بزرگانی که در طول تاریخ مورد عناد و دشمنی افراد دین نما و سوء استفاده گر از دین در جهت اهداف دنیایی خود به هر طریقی بوده اند..

خدایا تو را به عظمتت و به ائمه اطهارت و انبیائت قسم می دهیم راه گشایش برای تبلیغ واقعی دین و توحید از سوی اصحابت با ظهور قائم امرت مهیا بفرما و شیعیان واقعی ات را از این غم و تنهایی و جدایی از اماممون رهایی بده..

اللهم عجل لولیک الفرج بحق مولاتی یا فاطمه الزهرا و بنتک زینب الکبری

شیعیان اماممان تنهاست و غمگین، لطفا در منازل در هر جایی که هستید دعای دسته جمعی برای ظهور حضرت را راه بیندازید و یکپارچه و همدل شوید تا به اذن الهی این جدایی پایان پذیرد..

امام مدت هاست قصد ظهور کرده اند ولی امام منتظرند و در انتظار فرج ما شیعیان هستند برای خواست قلبی و همگانی شیعیانشان..

سلام علیکم

این بنده حقیر از عاشقان مخلص حضرت علامه هستم که خدا عنایت فرمودند به زیارت و دست بوسی ایشان مشرف شدام و به نظر بنده هرکس ویس های ایشان را شنیده است یجورایی از طرف خود حضرت علامه نظر شده است و خود ایشان می فرمایند دنبال اولیا خدا باش که به شما نظر کند همینکه این ویس ها بدست ما رسیده است واز جان ودل گوش میکنیم یعنی نظری از طرف حق تعالی  به ما شده . بنده حقیر یکی از نظر عزیزان را می خواندم که گفته بود حضرت علامه مرا به شک وتردید انداخته می خواهم بگویم برادر گرامی بعضی از سخنرانی های که اقادر موردشان فرمودند خیلی مطالب سنگینی هستن که برای عموم قابل هضم  نیستند باید اهل فن باشی وعلا  سردرگم میشوی در بعضی سخنرانی ها هم خود آقا می فرمایند که این مطالبی که عرض میکنم از جمله مطالب فلسفی خیلی سنگین هستند یعنی برای عموم نیست تخصصی هستن وچون درک و فهم وسواد ما پایین است بخاطر آن به شک وتردید می‌افتیم والا  در فرمایشات حضرت علامه هیچ شک وتردیدی راه ندارد . وسلام. امیدوارم دوباره به زیارت ایشان نائل گردم 

استاد بزرگوار تبحر بسیار زیادی در علوم مختلف ،فلسفه، ادیان و مکاتب  مختلف در دنیا ، عقل ، عرفان ، وحی و قرآن دارند و توضیحاتشون جامع همه این موارد و میتوانید در گوگل سایت moravejtohid بزنید و تمام جلسات موجود 

نور و وجود استاد در جهان مستدام چون زندگی مرا دگرگون کرد 

۳۱ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۸:۰۶ ملیحه خاکسار

سلام. خدا قوت.من آدرس تلگرام رو زدم و هیچ کانالی رو نمیاره. ممنونم. التماس دعا 

۲۱ خرداد ۰۲ ، ۱۰:۲۸ امید ایلیا

سلام و عذض ادب و احترام خدمت استاد عزیر و شاگردان عزیز ایشان،خداوند متعال را دعا گویم عمر با عزت وکمالروز افزون به استاد عزیز عنایت فرمایند تا در سایه لطف و رهنمایی های ایشان انسان های زیادی راه حق و توحید ناب را بشناسندو تقرب بجویند...انشاالاه،

آیا حضرت استاد رساله دارند؟

با سلام و ادب خدمت دوستداران حضرت علامه مروجی 

زندگی من و فرزندانم را دگرگون کرده و الان میفهمم که اسلام واقعی و عرفان اسلامی  چیست و من که مدتها به دنبال عرفان جذب عرفان‌های کاذب شده بودم و متاسفانه راه شیطان ...

که حضرت استاد نجاتم دادن و تمام زندگیم را مدیون ایشان هستم و امیدوارم و از خدا میخواهم که قدردان نعمت ولایت باشم و انشالله که خود آقاجان من را از دعا خودشان بهره مند گرداند 

 

۲۳ شهریور ۰۲ ، ۱۳:۱۹ تکتم السادات صدربلوریان

سلام ای کاش استاد جلسات حضوری بزارن تا از نزدیک بشه باهاشون ملاقات داشت 

۲۳ آبان ۰۲ ، ۲۳:۵۶ ضرغام مؤمن زاده

بسیار خوب و مفید هست مطالب ایشان یکجاتناقض دیدم که مطمئن نیستم واون جانبداری از مجتهده ای هست تاریخی. که چون یادم نیست اشاره کردم 

۲۷ بهمن ۰۲ ، ۲۱:۵۵ ساناز حاتمی
سلام آقا من میخوام استاد علامه سبزواری و قبل مردنم ببینم آیا ایشون در قید حیاتن؟کجا می‌توانم ایشان را ملاقات کنم هر جا باشد میرم لطفا بهم کمک کنید

سلام وعرض ادب خدمت کسانی که میخوانند و کسانی که پاسخی خواهند داد. چند وقتیه کهه با ایشان آشنا شدم، و بشدت شیفته هستی نگریشان و ساده سازی مباحث نا آشنا در حد درک ما با عقل جزئیمان شدم. 

هر تحسین و هر تخریبی که از سمت ما در مورد ایشان گفته میشه، به دید فلسفه مروجیسم، مضحکه. 

مایی که صحه میزاریم، هیچ نفهمیدیم از ایشان و شمایی که منسوخ. میپندارید هم نمیدانید که باید بفهمید. 

و همگی ما درک نخواهیم کرد عرفان به. کجا راه. داره

از بس که توجه به مسائل دنیا کردیم که فراموش کردیم نور خدا درون ماست..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی