🌠 مرآت ذات 🌠

نشر آثار حضرت علامه مروجی سبزواری شاگرد برجسته ی شیخ علی پهلوانی

🌠 مرآت ذات 🌠

نشر آثار حضرت علامه مروجی سبزواری شاگرد برجسته ی شیخ علی پهلوانی

🌠 مرآت ذات 🌠

💠 بسم رب فاطمة 💠
****************
نشر آثار حضرت علامه ذوالفنون
آیت الحق
شیخ عبد الحمید مروجی سبزواری
شاگرد برجسته ی شیخ علی پهلوانی رحمة الله علیه
_____________________
به دست باد سپردم عنان راحله را
بدان امید که یابم نشان قافله را
وصال مجلس دریادلان میسر نیست
مگر به باره ی خون طی کنیم فاصله را
______________________
در حال حاضر این وبلاگ با هیچ کانالی در پیام رسانها در ارتباط نمی باشد.

طبقه بندی موضوعی

۲۱ مطلب در اسفند ۱۳۹۷ ثبت شده است

۰ نظر ۲۹ اسفند ۹۷

به اسناد مفضل به عمر قال ابا عبدالله علیه سلام و بعد روایت از حضرت امام صادق علیه السلام هست که فرمودند:

               

ان الله تبارک و تعالی ضمن المومنین ضمانا: خداوند تبارک و تعالی برای مومنین یک ضمانتی کرده است،

قال قلت و ما هو؟ پرسید آن ضمانت چی هست؟ قال ضمن لهو ان هو اقر له بالربوبیه لمحمد صلی الله علیه و آله بالنبوه و لعلی علیه السلام بالامامه و ادی ما افترض علیه ان یسکنه فی جواره ضمانتی که خداوند فرموده است این هست که اگر انسان اقرار کند برای خدا به ربوبیت و برای پیامبر اکرم به نبوت. اقرار کند که خداوند رب ماست و پیامبر اکرم نبی ماست و اقرار کند که حضرت علی علیه السلام امام هست و بعد اعمالی را هم که بر او واجب شده است.خب خداوند ضمانت کرده است که او را در جوار خودش اسکان دهد. او را در همسایگی خودش جا دهد.

1. کسی که به ربوبیت خداوند اقرار کند،

2. به نبوت پیامبر اقرار کند،

3. به امامت علی علیه السلام اقرارکند،

4. و همچنین دستورات دین را انجام دهد،

اگر کسی این چهار خصوصیت را داشت خداوند او را در جوار خودش قرار می دهد.  

************************************************************************************************

پیاده شده از فایل صوتی شرح توحید شیخ صدوق

علامه حمید رضا مروجی سبزواری حفظة الله

۰ نظر ۲۷ اسفند ۹۷

۰ نظر ۲۷ اسفند ۹۷

۰ نظر ۲۴ اسفند ۹۷

۰ نظر ۲۴ اسفند ۹۷

 

از شوون دیگر لا اله الا الله توحید محبوبیت است.

یعنی یک محبوب و یک معشوق در عالم وجود دارد. توحید محبوبیت این هم از شاخه های توحید ربوبیت است. چرا؟ چون انسان ربش را دوست دارد یعنی اینکه انسان هر کسی را که یک کمالی به او بدهد او را دوست دارد. یک نقصی را از او برطرف کند او را دوست دارد. یک نیازی، یک حاجتی را از او برطرف کند او را دوست دارد.

مثلا در هوای گرم تابستان از بیرون آمده ایم خیلی گرممان هست یک آب خنک را برداریم بنوشیم این آب را دوست داریم. آب برای ما لذت دارد، محبوب ماست. چرا؟ چون تشنگی ما را برطرف می کند. ما دکتر را دوست داریم، فرض بفرمایید یک مریضی داشته اید، صعب العلاج بوده است این پزشک مریضی ما را برطرف کرده است، در قلبمان بک علاقه ای به این دکتر پیدا می کنیم. چرا؟ چون نقصی از ما را برطرف کرده است. آن مریضی ما را برطرف کرده است لذا پزشک ما را ربوبیت کرده است. یا مثلا فرض کنید که خشکسالی بوده است قحطی بوده است، حالا باران آمده، باران را دوست داریم، چرا؟  چون نقصی از ما را برطرف کرده. این است که انسان همیشه رب خودش را دوست دارد.  یک نفر مقروض است، بدهکار است، یک نفر گفته است که من این قرض تو را می دهم،  در اینجا ما این شخص را دوست داریم.به خاطر اینکه نقصی از ما را برطرف کرده.  این است که انسان رب خودش را دوست دارد. و چون ربی غیر از الله  نیست بنابراین انسان ها همه الله را دوست دارند.

اگر این پزشک را خوب کرد، اثر این پزشک که شفا دهندگی است مال خداست. پس من اگر پزشک را دوست دارم یعنی خدا را دوست دارم. اگر پزشک و را شفا داد و ربوبیت کرد، یعنی خدا را شفا داد و ربوبیت کرد. اگر هوا گرم است و من می آیم خانه و آب خنک را دوست دارم یعنی اثر این آب که سیراب کنندگی است و مال خداوند است یعنی خداوند دارد مرا ربوبیت می کند یعنی خداوند را دوست دارم. پس من که این آب را دوست دارم  یعنی خدا را دوست دارم.

************************************************************************

پیاده شده از فایل صوتی شرح توحید شیخ صدوق

علامه حمید رضا مروجی سبزواری حفظة الله

۰ نظر ۲۴ اسفند ۹۷

توحید ممدوحیت که آن هم از لا اله الا الله در می آید.

توحید ممدوحیت چون به هر حال ما کسانی را مدح شان می کنیم، ستایششان می کنیم. هر چیزی که به هر حال اثری دارد مثلا اگر نانی را خوردم و سیر شدم می گویم چه نان خوبی! مثلا آب می خورم می گویم چه آب گوارایی بود! آب را ا ستایش می کنم. یا مثلا می گویم چه معلم خوبی بود مرا درس داد.

شما اگر عنایت بفرمایید، ما چه کسی را مدحش می کنیم؟ ما رب را مدح می کنیم. همان جور که رب را عبادت می کنیم، رب را مدح می کنیم. شما هر چه را مدح می کنید رب هست، این  یک اثری برای من داشته هست، حتما یک اثری برای من داشته است. اگر آب را، اگر نان را، اگر معلم را ستایششان می کنم، این ها همه به خاطر این هست که این ها رب من هستند. جهتی از نیازهای من را برآورده کرده اند. و چون که رب، خداست، یک حقیقت هست، ممدوح هم یک حقیقت ست.

************************************************************************************************

پیاده شده از فایل صوتی توحید شیخ صدوق

علامه حمید رضا مروجی سبزواری حفظة الله

۰ نظر ۲۴ اسفند ۹۷

بسمک یا ذی المعارج

*****************

دوستان و عزیزان علاقمند ب بیانات عرشی حضرت علامه مروجی سبزواری می توانند فایلهای صوتی مربوط ب حدیث معراج را دانلود کنند.

جلسه اول شرح حدیث معراج حضرت علامه مروجی سبزواری
حجم: 19.6 مگابایت

جلسه دوم شرح حدیث معراج حضرت علامه مروجی سبزواری
حجم: 17.4 مگابایت

جلسه سوم شرح حدیث معراج حضرت علامه مروجی سبزواری
حجم: 20.1 مگابایت

جلسه چهارم شرح حدیث معراج حضرت علامه مروجی سبزواری
حجم: 17.6 مگابایت

جلسه پنجم شرح حدیث معراج حضرت علامه مروجی سبزواری
حجم: 19 مگابایت

جلسه ششم شرح حدیث معراج حضرت علامه مروجی سبزواری
حجم: 17.4 مگابایت

۱ نظر ۲۲ اسفند ۹۷

فَلَمَّا تَجَلَّى رَبُّهُ لِلْجَبَلِ

وقتی که رب تو بر جبل تابید. جبل یعنی مَن، کوه انانیت. انا. من. چون کوه مانع خورشید است. نمی توانیم خورشید را ببینیم. جبل من بین من و منطقه نوراللهی من مانع شده، نمی توانم منطقه را ببینم. در ظلمت هستم .

حال اگر انسان با تیشه فرهادی زد، البته آن کافی نیست. یک مرد و عنایت مرتضوی هم لازم است. یک انفاس قدسی پیر طریقت علی بن ابی طالب لازم است. اصلا بدون ولایت نمی توان جلو رفت. این تیشه کوه را بزند، از آن طرف هم به او عنایت برسد.

همتم بدرقه راه کن ای طایر قدس                         که دراز است ره مقصد و من نوسفرم

همت آنها ست که انسان را به جایی می رساند. انسان بدون آنها به هیچ جایی نمی رسد.

************************************************************************

پیاده شده از فایل صوتی زبدة الاسرار

علامه حمید رضا مروجی سبزواری حفظة الله

۰ نظر ۲۰ اسفند ۹۷

چشم انسان در دو جاست که چیزی را نمی بیند: یکی در جایی که نور نیست، یکی در جایی که نور فوق العاده شدید است.

اگر انسان در جایی قرار گرفت که سراسر نور است، اینجا دیگر خودش را نمی بیند فقط نور می بیند، فقط نور.

انسان در سیرش به آن منطقه نور اللهی خودش همان طور که می رود پرده های ظلمت را کنار می زند، حجاب ظلمت را کنار می زند به یک جایی می رسد که کم کم آن نور بر این شخص طالع می شود. اینجا دو چیز را می بیند: در اینجا این انسان آن مَنِ ظلمانی را از دست داد، آن مَنِ حیوانی را از دست داد، خب اما اصل من را از دست نداد. این قالب هنوز مانده ولی تهی. تا حالا از حیوانیت پر بود از ظلمانیت پر بود، الان تهی شده چون حیوانیتش را کنار ریخت و ظلمتش را کنار ریخت و خالی شد. به نور رسید. حیوانیتش را در اثر مجاهدت از بین برد. الان هم که آمده به نور رسیده، از نور پر شده، مَن از بین نرفته فقط نورانی شده. لذا به خودش که نگاه می کند می گوید من نور هستم. من را می بیند. اگر از این هم جلوتر رفت و به جایی رسد که دقیقا در تحت شعاع الهی قرار گرفت، در آن وسط منطقه نوراللهی قرار گرفت، اینجا دیگر من را نمی بیند، فقط نور می بیند.

اینجا به انسان فنا دست می دهد.

************************************************************************************************

علامه حمید رضا مروجی سبزواری حفظة الله

پیاده شده از فایل صوتی زبدة الاسرار

۱ نظر ۱۸ اسفند ۹۷