🌠 مرآت ذات 🌠

نشر آثار حضرت علامه مروجی سبزواری شاگرد برجسته ی شیخ علی پهلوانی

🌠 مرآت ذات 🌠

نشر آثار حضرت علامه مروجی سبزواری شاگرد برجسته ی شیخ علی پهلوانی

🌠 مرآت ذات 🌠

💠 بسم رب فاطمة 💠
****************
نشر آثار حضرت علامه ذوالفنون
آیت الحق
شیخ عبد الحمید مروجی سبزواری
شاگرد برجسته ی شیخ علی پهلوانی رحمة الله علیه
_____________________
به دست باد سپردم عنان راحله را
بدان امید که یابم نشان قافله را
وصال مجلس دریادلان میسر نیست
مگر به باره ی خون طی کنیم فاصله را
______________________
در حال حاضر این وبلاگ با هیچ کانالی در پیام رسانها در ارتباط نمی باشد.

طبقه بندی موضوعی

زایش

دوشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۰۶:۳۸ ق.ظ

... زایش عبارت است از اینکه یک روح یکمرتبه ای از خودش را از خودش صادر میکند، یعنی مثلاً روح پدر یکمرتبه ای از خود این روح را از خودش صادر میکند .
عرض کردم پدر هم میزاید ، زایش یک امر ساری و جاری در عالم هست . به تفصیل گفتم ، مرتبه احدیت میزاید و مرتبه واحدیت متولد میشود ، مرتبه واحدیت که عالم اسماء و صفات هست میزاید و صادر نخستین متولد میشود و ...
الله میزاید ( تجلی میکند ) و اسماء از دل الله متولد میشوند ، اسماء میزاید و صادر نخستین " وجود منبسط " متولد میشود و ...
حمل و زایش یک امر عام هست و منحصر به زن نیست که بگوئیم که فقط زن حامله میشود و میزاید ، خیر ، به طور کلی حاملگی یعنی یک روح شامل مراتبی در وجود خودش است ، زایش یعنی روح یکمرتبه ای از خودش را به بیرون صادر میکند ، برای اینکه مثل خودش را ایجاد بکند ( تولید مثل ) .
بنابراین الله میزاید ، یعنی چی میزاید ؟ الله خودش مجرد است ، میزاید و اسماء الله از او متولد میشوند . بنابراین خود الله مثل اینکه حامله به اسماء است و وقتی که میزاید این اسماء از او صادر میشوند ، منتها دیگر جسمی در آنجا دیگر نیست ، آنجا روحی ارواحی را میزاید ، یعنی اسم الله ، اسماء را میزاید ، سمیع و بصیر و علیم و حَی و ...
اصل زایش کار روح است ، کار جسم نیست .
روح یک مرد میزاید ، یعنی همان زمانی که نطفه از مرد خارج میشود ، یعنی اگر مثلاَ سیصد میلیون اسپرم از مرد خارج میشود ، در واقع سیصد میلیون روح از مرد صادر میشود ( هر کدام از این اسپرم ها روح دارند ، حرکت میکنند ، حتی شعور دارند ، مسیر خودشان را بلدند که چطوری حرکت بکنند و به کجا بروند و ... )
به هر حال یعنی روح پدر سیصد میلیون مرتبه از روح خودش را صادر میکند ، منتها چیزی که هست این ارواح در معیت جسم هستند ( همان جسم اسپرم ) ، از همان اول کار جسم فرع بر روح هست .
این روح وارد رحم مادر میشود ، در معیت جسم اسپرم وارد رحم مادر میشود ، در آنجا با تخمک لقاح پیدا میکند ، خود تخمک دارای روح است ، مرتبه ای از روح مادر با این تخمک هست ، یعنی مرتبه ای از روح مادر در معیت جسم تخمک هست . وقتی که اسپرم وارد تخمک میشود ، دوتا روح با همدیگر لقاح میکنند ( لقاح مالِ دوتا روح هست ، البته به تبعش دوتا جسم هم لقاح پیدا میکنند ، یعنی اسپرم و تخمک هم بایکدیگر لقاح میکنند و سلول تخم را تشکیل میدهند ) . این روح حالا رشد میکند .
آن روحی که از پدر خارج شد در معیت جسم اسپرم و آن روحی که مالِ مادر هست در معیت جسم تخمک . این دوتا روح با همدیگر لقاح پیدا میکنند و رشد میکنند .
روح که رشد میکند ، جسم اسپرم را هم به دنبالش رشد میدهد . جوهر روح است ( این را دقت بفرمائید ) جسم عَرَض است .
همانطور که این روح جدیدالاحداث ( ترکیب و اتحاد روح پدر و مادر ) این روح در کَنَف تدبیر روح مادر رشد میکند ، یعنی آن روح مادر این روح کوچکتر را که ایجاد شده است را تربیت میکند و رشد میدهد . همینطور که این روح هِی رشد و رشد میکند ، جسم را هم به تَبَع رشد میدهد .
حرکت جسم که علقه و مضغه و استخوان و پوست و گوشت و اعصاب و ... میشود ، اینها همه محصول رشد روح است .
در تحت تدبیر و ربیوبیت روح مادر ، این روح ضعیف همانطور رشد میکند ، جسم را هم همانطور به دنبال خودش رشد میدهد و یک جنین کامل میشود .
چیزی که هست آن خلقاًآخر چه ؟ آنجاست که روح به مرتبه روح انسانی میرسد ، نه اینکه قبلاً روح نبود ( روح در این جسم تخمک نبود ) چرا بود ، منتها روح نباتی بود ، روح حیوانی بود ، منتها در ماه چهارم ، یک روح انسانی میشود ، حالا انسان میشود و لذا در همین زمان هست که اکر کسی جنین مادر را سقط بکند ، باید یک دیه کامل بدهد ، چون انسان شده است .

مرحوم صدرالمتألهین فرموده اند که روح از بطن جسم بیرون میاید و جسمانیة الحدوث است ، یعنی روحی در کار نیست ، همینطوری این جسم رشد میکند و نطفه و علقه و مضغه و ... میشود و بعد از دل این جسم ، روح سر میزند و روح از جسم پدید میاید ( از جسم تولید میشود ) .
خیر از همان اول روح است ، مرتبه ای از روح پدر در معیت اسپرم خارج شد و وارد رحم مادر شد و در آنجا هم خود روح مادر است که در معیت جسم تخمک ، در آنجا این دوتا روح با همدیگر لقاح پیدا میکنند .
در واقع میخواهم این را عرض بکنم روح تخمک ، سیصد میلیون اسپرم وارد میشوند ( خیلی هایشان در بین راه یا از بین میروند و یا لابلای دیواره رَحِم گیر می افتند و از بین میروند ، یک تعدادی از این اسپرم ها به دور تخمک میرسند و میخواهند وارد بشوند ، در واقع دوتا روح که همدیگر را جذب بکنند ( روح تخمک در آنجا هست و هر کدام از اسپرم ها هم روح دارند ) ، اسپرم ها وقتی که سر خودشان را بر روی دیوار تخمک میگذارند ( تخمک گرد است ) با دُمشان هی شنا میکنند و ..

***********************************************************************

پیاده شده از فایل صوتی معاد

علامه  حمید رضا مروجی سبزواری حفظة الله

نظرات  (۱)

با سلام ..عالی بود.. متشکرم

پاسخ:
سلام
ممنون از لطف و عنایت شما.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی